FAQ'S

CELANET - kde je původ názvu firmy?

Název firmy vznikl složením: CEstrová LAuermannů NET(síť)

Nemáme nic společného se spolkem CZELA.NET !
  Ten se čte Čelanet a je z Čelákovic (střední čechy).


Co mám dělat, když mi nejde internet?

1) V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEMAČKEJTE ŽÁDNÉ TLAČÍTKO RESET, tímto tlačítkem smažete z routeru veškeré nastavení.
2) Zkontrolujte stav datového síťového kabelu, jeho dosednutí ve WiFi routeru.
3) Ověřte zda-li jsou všechny aktivní prvky zapojeny do el. sítě. Adaptéry zařízení které jsou nějakou dobu v el. síti musí být teplé nebo vlažné, nesmí neudržitelně pálit nebo výt studené.
4) Pokud je vše v pořádku a internet stále nefunguje, telefonicky nás kontaktujte.
  Volejte v době, kdy jste u svého počítače, aby bylo možné problém co nejrychleji odhalit.


Kde zjistím, jakou částku mám zaplatit za internet?

- Výši částky za poskytování internetu naleznete na našich webových stránkách http://www.celanet.cz pod odkazem zabezpečená zóna.
- Zde také naleznete za které měsíce, kdy byla faktura uhrazena, zda je a nebo ještě není po splatnosti.
- Jak se přihlásit do zabezpečené zóny najdete zde ve FAQ níže.


Mohu zaplatit za internet v hotovosti?

- Ano, na sběrných místech, poště (složenkou C), nebo bance (vklad na ČSOB).

- Poplatek v případě hotovostní platby na sběrném místě je 50,-Kč.

- Sběrná místa: (nutno předem telefonicky domluvit na níže uvedených číslech)
     * Černiv, Černiv 39, paní Tregnerová, tel.: +420 775 966 242
     * Lovosice, Vodní 5, paní Cihlářová, tel.: +420 735 064 010


Co je to standardní linka?

Na standardní lince nemá uživatel garanci více jak 60% rychlosti připojení ani rychlosti odezvy. Podle celkového vytížení sítě se může rychlost linky snižovat zejména ve večerních hodinách. Pro běžné užívání je však tato linka dostatečná.


Co je to garantovaná linka?

Na garantované lince je smluvená rychlost pouze pro jednoho uživatele. Tato rychlost by neměla klesnout pod 98% smluvené rychlosti! Doba odezvy se může měnit, ale pouze v malém rozmezí.


Chci veřejnou (IPv4) IP adresu. Jak mám postupovat?

Objednávku realizujte pomocí kontaktního formuláře nebo nás telefonicky kontaktujte.


K čemu slouží zabezpečená klientská zóna?

V zabezpečené klientské zóně naleznete informace o vašich službách, statistiky, ceny sjednaných služeb, vystavené faktury (faktury lze prohlížet i tisknout). Můžete také provádět úpravy vašich kontaktních údajů.


Jaké mám přihlašovací jméno a heslo do zabezpečené klientské zóny?

Vaše přihlašovací jméno najdete na své smlouvě, nebo je to také Váš variabilní symbol. Heslo si vytváří každý zákazník své. Pokud ještě heslo nemáte, vytvoříte jej pomocí odkazu "Zapomněli jste heslo anebo ho ještě nemáte?". Vytvoření a nebo reset hesla je vázán s Vaší emailovou adresou kterou jste uvedl/a do smlouvy.


Server pro odchozí poštu (SMTP)?

- Síť CELANET zádný vlastní SMTP server neprovozuje!
- SMTP server má poskytovat provozovatel vašich emailových schránek (POP3, IMAP), jelikož jedině on může ověřit vaší identitu. Použijte tedy výhradně SMTP poskytovatele emailové schránky .
- Pro SMTP je otevřen port: 465, 587 (port 25 je pro zamezení šíření SPAMu běžně blokován, pokud jej však z pádných důvodů potřebujete, kontaktujte nás).


Co mám dělat, když mi počítač píše chybové hlášení „Síťový kabel odpojen“?

Zkontrolujte, zda máte správně zapojen síťový kabel vedoucí z vaší síťové karty do WiFi routeru, nebo zda není poškozen. Síťový kabel poznáte podle hranaté plastové koncovky (RJ45) podobné telefonní zástrčce. Koncovka musí být zapojená do síťové karty, na které bývají zpravidla dvě kontrolky, které svítí nebo blikají. Pokud je kabel zapojen správně a chybové hlášení nezmizelo, telefonicky nás kontaktujte.